Raportti sisältää mm. SoH-arvon, jäljellä olevan kapasiteetin ja lataussyklien määrän (lataussyklien määrä vain jossain malleissa)
Kuten kaikkien ajoneuvojen kanssa, myös sähkökäyttöiset ajoneuvot kuluvat ajan ja käytön mukaan. Korkeajänniteakku on sähköauton kallein komponentti ja voi menettää kapasiteettiaan jopa 2-3 % vuodessa. Akun kunto vaikuttaa myös jälleenmyyntiarvoon, joten se kiinnostaa sekä myyjää että ostajaa.
Korkeajänniteakun kuntotesti onnistuu yleisimmistä sähkö- ja hybridiautoista. Se tehdään odottaessa ja siitä saa raportin heti mukaan.
Korkeajänniteakun kuntotestissä luetaan akunhallinnan ohjainlaitteelle tallentunutta dataa (pikatesti) ja saadaan selville mm:
– akuston varastointikyky suhteessa uuteen akkuun (State of Health = SoH)
– jäljellä oleva oleva hyödyllinen kapasiteetti
– lataussyklien määrä ja kuinka paljon latauksista on ollut pikalatausta
SoH = akuston varastointikyky suhteessa uuteen akkuun. Esimerkiksi SoH 90 % tarkoittaa, että akku pystyy käyttämään 90 % siitä kapasiteetista, mikä sillä on ollut uutena. Testistä saatava SoH-arvo perustuu auton oman akunhallintajärjestelmän laskemiin tuloksiin.
Huollon ja korjauksen yhteydessä tarjoamme käyttöösi sijaisauton veloituksetta.
Määräaikaishuollon yhteydessä saa Atoy Road Service -tiepalvelun veloituksetta.
Maksa autosi huollot ja korjaukset myöhemmin tai kätevästi osissa.